... maar ik vind het eigenlijk wel rustgevend, zo'n toetsweek. Eindelijk een moment waarop verwacht wordt dat je boven aan je bureau boven je boeken zit. Dat er 3 andere sites en een veelvoud aan gesprekken openstaat, maakt niet uit. Je hebt toch alle tijd.
Nee, even serieus, ik vind het écht heerlijk. Het maken van samenvattingen, het rustig doorlezen van dingen, het bestuderen van de interessante onderdelen van vakken - zo leer je nog eens wat, toch? En dat is nog steeds het stadium waar ik me in bevind. Ik besteed aandacht aan de dingen waar ik zin in heb (en dat is nu om een onverklaarbare redenen het maken van een uitgebreid overzichtvan de Latijnse taal) en de rest laat ik wel even liggen. Voor later. Tijd zat.
Helaas begint nu de tijd te komen dat ik naar het volgende stadium moet gaan, of er eigenlijk al hoor te zijn. De uitgeprinte samenvattingen moeten tot vervelens toe worden doorgelezen. De rijtjes moeten gestampt. Noem 4 kenmerken van dit, noem 5 reden waarom dat... et cetera.
Helaas is dat het gedeelte waar ik slecht in ben. Ik kan alles dan nog zo goed voorbereiden, maar al die rijtjes, die opsommingen waar je even 5 minuten tijd voor moet nemen om ze in je hoofd te krijgen, daar heb ik gewoon geen zin in. Die 5 minuten neem ik er heus wel voor, uiteindelijk - maar dat is dan dus wel in de laatste paar minuten voor de toets.
Hoewel ik dus precies weet waar mijn fouten zitten, kijk ik liever de andere kant op en overstem mijn het-is-voor-je-bestwilgedachten. Als het beter voor me zou zijn, dan zou het wel leuker zijn. Dan zou ik het wel doen. Ik doe het niet, dus is het niet beter voor me.
In die ingebeelde onwetendheid leef ik verder.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten